КОРИСНІ СТАТТІПро кредитиНА ЩО ЗДАТНІ КОЛЕКТОРИ ТА ЯК ЇМ ПРОТИДІЯТИ?

03.12.20210

Українці нерідко стикаються з погрозами та надокучливістю колекторів, через те, що беруть кредити у банках чи у мікрофінансових установах. Ще на початку 2021 року діяльність колекторів в нашій державі не було урегулювано. Лише 19 березня 2021 року прийняли Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості», за яким діяльність колекторів значно обмежується. Як правило, колектори не дотримуються цих обмежень і порушують Закон України. Що заборонено колекторам та як протистояти тиску?

За Законом, колекторська компанія – це юридична особа, яка в інтересах кредитодавця та\або нового кредитора (у разі заміни первісного кредитора), має право врегульовувати прострочену заборгованість. Кредитодавець передає колектору документи боржника, такі як договір, ідентифікаційну картку та копії документів, що посвідчують особу. За свою роботу колектори отримують частину боргу від 10% до 30%.

Щоб здійснювати колекторську діяльність, компанія обов’язково повинна бути включена в реєстр колекторської компанії, що ведеться Національним Банком України. Тобто цим не може займатися будь-яка особа. Взаємодіяти з боржником чи його родичами колектор може тільки за умови, що це передбачено договором і особи надали ЗГОДУ на таку взаємодію.

Як може проявлятися взаємодія колекторів та боржників:

1) телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі. Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови що боржник, погодився на зустріч. Місце і час зустрічі підлягають обов’язковому попередньому узгодженню;

2) надсилання текстових, голосових та інших повідомлень;

3) надсилання пошти із позначкою «Вручити особисто» за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи боржника.

Колекторам забороняється:

1) зазіхати на особисту гідність, права, свободи, власність боржника та його рідних, ставити під загрозу їхнє життя, здоров’я, ділову репутацію, а також використовувати погрози, шантаж;

 2) вводити боржника, його близьких осіб в оману щодо розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, що настануть у разі невиконання умов договору про споживчий кредит. Не можна погрожувати передачею питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду;

 3) з власної ініціативи взаємодіяти із боржником та його родичами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;

4) взаємодіяти більше двох разів на добу, крім випадків додаткової взаємодії за їхньою власною ініціативою;

5) приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення боржнику та його родичам;

6) використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону протягом більше 30 хвилин на добу;

7) використовувати на конвертах або повідомленнях зображення, що можуть бути сприйняті як такі, що містять погрозу, розміщувати на конвертах або повідомленнях відомості, що прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості, використовувати написи «виконавчий документ», «рішення про стягнення», «повідомлення про виселення» тощо, а також найменування органів державної влади, у тому числі осіб, які здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень;

8) будь-яким чином повідомляти третім особам про заборгованість споживача;

9) вимагати від споживача, його близьких осіб прийняти на себе зобов’язання щодо простроченої заборгованості;

10) вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, або погрожувати вчиненням таких дій;

11) вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом;

12) за власною ініціативою будь-яким чином взаємодіяти із споживачем або його близькими особами, якщо споживач письмово повідомив, що його інтереси при врегулюванні простроченої заборгованості представляє його представник;

13) проводити особисті зустрічі із боржником, його близькими особами без попереднього погодження таких зустрічей відповідною особою;

14) будь-яким чином взаємодіяти з приводу укладеного боржником договору про споживчий кредит з особами, які не надали згоди на таку взаємодію.

Також колекторська компанія не може взаємодіяти з боржниками, які:

1) є недієздатною особою або особою, обмеженою в дієздатності;

2) перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я;

3) є особою з інвалідністю I групи;

4) є неповнолітньою особою.

Як поводитись і куди звертатись у разі погроз від колектора?

Коли до боржника звертається колектор перше, що необхідно зробити, це удосконалитись в правомірності дій колектора. За вимогою боржника, колектор зобовʼязаний назвати номер та дату укладання договору між боржником та Кредитодавцем.

По друге необхідно записати ідентифікуючі данні колектора для перевірки в реєстрі колекторських компаній.

У разі, якщо такі данні колектор відмовляється надати, необхідно покласти телефон та терміново звернутись до Кредитодавця. Якщо Кредитодавець не підтвердив передачу боргу колекторам, необхідно звернутись до поліції з приводу шахрайства.

Якщо колектор звернувся правомірно, слід удосконалитись в правильності нарахованих штрафних санкцій, щоб їх розмір не перевищував розмір встановлений законодавством. Потім слід розглянути можливість реструктуризації заборгованості, з призначенням нового терміну погашення боргу.

Якщо Ваші права було порушено рекомендуємо звернутись за кваліфікованою юридичною допомогою.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

https://merezha-prava.com.ua/wp-content/uploads/2021/09/logo.png
м. Київ, вул. Лютеранська, 27/29; м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 55; м. Вінниця, вул. Микола Оводова, 15
glazovandpartners@gmail.com

Підпишіться на нас:

БЕЗКОШТОВНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

Всі права захищені. Використання матеріалів даного сайту можливе тільки з посиланням на джерело.

Copyright © МЕРЕЖА ПРАВА 2021